Dla pacjentów

ZAPISY DO LEKARZY RODZINNYCH W PRZYCHODNI w ramach NFZ

Szanowni Pacjenci,

Informujemy, że w Przychodni prowadzimy zapisy do lekarzy medycyny rodzinnej.

Przychodnia zapewnienia dostęp do wysokiej jakości kompleksowej opieki w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w zakresie:

  1. Podstawowa Opieka Zdrowotna świadczona poprzez interdyscyplinarny zespół lekarzy, pielęgniarek, położnych jak również innych profesjonalistów medycznych. W ramach sprawowanego modelu Opieki Koordynowanej w POZ wykonujemy bilanse zdrowia u osób dorosłych, polegające na realizacji powszechnych badań profilaktycznych z określeniem ryzyka zdrowotnego oraz stopnia zaawansowania choroby bądź niepełnosprawności, jak również zidentyfikowania potrzeb zdrowotnych pacjentów. Dodatkowo zespół opieki koordynowanej zostaje uzupełniony o lekarzy specjalistów, m.in. kardiologa, diabetologa i ginekologa-położnika.
  2. Lekarze pracujący we wszystkich przychodniach zlecają badania laboratoryjne i diagnostyczne wg potrzeb zdrowotnych pacjentów. Pracownicy przychodni nie są ograniczani co do liczby zlecanych badań pacjentom Na terenie Przychodni Zdrowia znajduje się punkt pobrań materiałów do badań laboratoryjnych.
  3. Szczególną uwagę przywiązujemy do dbałości o regularne wykonywanie przez naszych pacjentów badań profilaktycznych. Oferujemy bezpłatne programy profilaktyczne z zakresu promocji zdrowia.

W przychodni pracuje 4 lekarzy POZ oraz 3 pielęgniarek.

Czym zajmuje się lekarz POZ?

Lekarz POZ planuje i realizuje opiekę lekarską nad pacjentem oraz koordynuje udzielanie świadczeń przez współpracujący z nim personel medyczny. Leczy choroby i udziela porad.

Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej m.in.:

  • ustala leczenie farmakologiczne i monitoruje je
  • ustala i wykonuje zabiegi medyczne
  • wystawia recepty i zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne
  • wystawia zwolnienia lekarskie
  • zajmuje się profilaktyką chorób, w tym wieku rozwojowego
  • kieruje na obowiązkowe szczepienia ochronne i okresowe badania kontrolne
  • ocenia stan zdrowia w ramach badań bilansowych
  • kieruje na diagnostykę laboratoryjną oraz obrazową i nieobrazową (EKG, RTG, USG), w tym również na test w kierunku COVID-19
  • interpretuje wyniki badań i konsultacji wykonane w innych placówkach medycznych
  • kieruje na leczenie uzdrowiskowe i rehabilitacyjne
  • kieruje do lekarzy specjalistów, dietetyków lub szpitala
  • kieruje do pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej
  • kieruje na zabiegi w gabinecie zabiegowym i w domu pacjenta
  • kieruje na zabiegi fizjoterapeutyczne
  • kwalifikuje do transportu sanitarnego
  • wystawia zlecenia na transport sanitarny i na świadczenia pielęgniarki POZ oraz zaświadczenia i orzeczenia dotyczące stanu zdrowia pacjenta
  • realizuje programy zdrowotne i profilaktyczne
  • wystawia kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego (zwaną Kartą DILO).

Jak dokonać wyboru lekarza POZ?

Wyboru lekarza POZ możesz dokonać

  • składając pisemną deklarację u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ w wybranej przez Ciebie przychodni. 
  • wysyłając deklarację w formie elektronicznej, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
  • poprzez Internetowe Konto Pacjenta:

– zaloguj się na swoje IKP

– wejdź w zakładkę „Moje konto”;

– na dole strony, pod śródtytułem „Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)”, znajdź właściwą pozycję i kliknij „Wypełnij deklarację”;

– wybierz placówkę/przychodnię, lekarza POZ i kliknij zatwierdź.

INFORMACJA DLA PACJENTÓW

 Dokumentację medyczną udostępnia się*:

  1. Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości,
  2.  Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
    – rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego,
    – opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym)
  3. Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia

 W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona składa „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie o wydanie dokumentacji medycznej”.

Druki Wniosków dostępne są w Rejestracji przychodni.

Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach pracy przychodni.

Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku.

Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI, w godzinach pracy przychodni.

KOSZT UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI:

L.p. USŁUGIKWOTA
 Pierwsza kopia dokumentacji medycznej, której pacjent wcześniej nie otrzymałbezpłatnie
2.Za 1 stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej14,00
3.Za 1 stronę  kopii dokumentacji medycznej0,50
4.Sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych2,50
5.Do wglądu na miejscubezpłatnie

*Szczegółowe informacje w Rejestracji / sekretariatach placówek.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie MZ z dnia 21.12.2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz 1697 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 06.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz 159 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 29.06.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)

admin
https://przychodnianr4.centrum.med.pl

Leave a Reply