Dla pacjentów
ZAPISY DO LEKARZY RODZINNYCH W PRZYCHODNI w ramach NFZ
Szanowni Pacjenci,
Informujemy, że w Przychodni prowadzimy zapisy do lekarzy medycyny rodzinnej.
Przychodnia zapewnienia dostęp do wysokiej jakości kompleksowej opieki w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w zakresie:
- Podstawowa Opieka Zdrowotna świadczona poprzez interdyscyplinarny zespół lekarzy, pielęgniarek, położnych jak również innych profesjonalistów medycznych. W ramach sprawowanego modelu Opieki Koordynowanej w POZ wykonujemy bilanse zdrowia u osób dorosłych, polegające na realizacji powszechnych badań profilaktycznych z określeniem ryzyka zdrowotnego oraz stopnia zaawansowania choroby bądź niepełnosprawności, jak również zidentyfikowania potrzeb zdrowotnych pacjentów. Dodatkowo zespół opieki koordynowanej zostaje uzupełniony o lekarzy specjalistów, m.in. kardiologa, diabetologa i ginekologa-położnika.
- Lekarze pracujący we wszystkich przychodniach zlecają badania laboratoryjne i diagnostyczne wg potrzeb zdrowotnych pacjentów. Pracownicy przychodni nie są ograniczani co do liczby zlecanych badań pacjentom Na terenie Przychodni Zdrowia znajduje się punkt pobrań materiałów do badań laboratoryjnych.
- Szczególną uwagę przywiązujemy do dbałości o regularne wykonywanie przez naszych pacjentów badań profilaktycznych. Oferujemy bezpłatne programy profilaktyczne z zakresu promocji zdrowia.
W przychodni pracuje 4 lekarzy POZ oraz 3 pielęgniarek.
Czym zajmuje się lekarz POZ?
Lekarz POZ planuje i realizuje opiekę lekarską nad pacjentem oraz koordynuje udzielanie świadczeń przez współpracujący z nim personel medyczny. Leczy choroby i udziela porad.
Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej m.in.:
- ustala leczenie farmakologiczne i monitoruje je
- ustala i wykonuje zabiegi medyczne
- wystawia recepty i zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne
- wystawia zwolnienia lekarskie
- zajmuje się profilaktyką chorób, w tym wieku rozwojowego
- kieruje na obowiązkowe szczepienia ochronne i okresowe badania kontrolne
- ocenia stan zdrowia w ramach badań bilansowych
- kieruje na diagnostykę laboratoryjną oraz obrazową i nieobrazową (EKG, RTG, USG), w tym również na test w kierunku COVID-19
- interpretuje wyniki badań i konsultacji wykonane w innych placówkach medycznych
- kieruje na leczenie uzdrowiskowe i rehabilitacyjne
- kieruje do lekarzy specjalistów, dietetyków lub szpitala
- kieruje do pielęgniarskiej opieki długoterminowej domowej
- kieruje na zabiegi w gabinecie zabiegowym i w domu pacjenta
- kieruje na zabiegi fizjoterapeutyczne
- kwalifikuje do transportu sanitarnego
- wystawia zlecenia na transport sanitarny i na świadczenia pielęgniarki POZ oraz zaświadczenia i orzeczenia dotyczące stanu zdrowia pacjenta
- realizuje programy zdrowotne i profilaktyczne
- wystawia kartę diagnostyki i leczenia onkologicznego (zwaną Kartą DILO).
Jak dokonać wyboru lekarza POZ?
Wyboru lekarza POZ możesz dokonać
- składając pisemną deklarację u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ w wybranej przez Ciebie przychodni.
- wysyłając deklarację w formie elektronicznej, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- poprzez Internetowe Konto Pacjenta:
– zaloguj się na swoje IKP
– wejdź w zakładkę „Moje konto”;
– na dole strony, pod śródtytułem „Twoja Podstawowa Opieka Zdrowotna (POZ)”, znajdź właściwą pozycję i kliknij „Wypełnij deklarację”;
– wybierz placówkę/przychodnię, lekarza POZ i kliknij zatwierdź.
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
Dokumentację medyczną udostępnia się*:
- Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dowodu tożsamości,
- Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
– rodzicowi, do chwili ukończenia przez dziecko 18 roku życia, za okazaniem dowodu osobistego,
– opiekunowi ustawionemu przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym, opieka nad ubezwłasnowolnionym) - Osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem stosownego upoważnienia
W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona składa „Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej”. Wniosek należy złożyć w rejestracji placówki. W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie o wydanie dokumentacji medycznej”.
Druki Wniosków dostępne są w Rejestracji przychodni.
Wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach pracy przychodni.
Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku.
Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w REJESTRACJI, w godzinach pracy przychodni.
KOSZT UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI:
L.p. | USŁUGI | KWOTA |
Pierwsza kopia dokumentacji medycznej, której pacjent wcześniej nie otrzymał | bezpłatnie | |
2. | Za 1 stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej | 14,00 |
3. | Za 1 stronę kopii dokumentacji medycznej | 0,50 |
4. | Sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych | 2,50 |
5. | Do wglądu na miejscu | bezpłatnie |
*Szczegółowe informacje w Rejestracji / sekretariatach placówek.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie MZ z dnia 21.12.2010r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz 1697 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 06.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2012r. poz 159 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 15.04.2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29.06.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
Leave a Reply